The world is full of choices.. Unlimited possibilities..

Temat: [Ext]Izzet Tron
" />Generalnie uważam, że ten deck powinien działać możliwie szybko. Dlatego memnarch wydaje mi się całkowicie pozbawiony sensu- nie stwarza zagrożenia w momencie wejścia do gry-nie wiele robi i łatwo ginie. Dlatego proponuję przyśpieszenie decku poprzez dodanie moxów i opcji reanimacji - w postaci trash for treasure. Najlepszym stworem wydaje mi się sundering titan- który zawsze coś robi. Po kilku godzinach testów odkryłem, że odpalenie mindslavera kończy się w 90% gier wygraną. Często odpalamy mindslavera w przeciwnika i w jego turze rzucamy fact or fiction, zmuszając go do podziału 0-5, co praktycznie gwarantuje wygraną. Dlatego mindslaver jest moim drugim weapon of choice.
Uważam, że counterspelle sa w tym decku pomyłką - są wolne i rzadko można je zagrać. Wolę grać na 8 kontr rodem z burning toga.Oto moja cała lista:
4 Burning Wish
2 Triskelion
3 Mindslaver
3 Sundering Titan
3 Fire // Ice
2 Trash for Treasure
4 Memory Lapse
4 Remand
4 Fact or Fiction
4 Thirst for Knowledge
3 Izzet Signet
4 Chrome Mox
4 Shivan Reef
4 Seat of the Synod
4 Urza's Power Plant
4 Urza's Mine
4 Urza's Tower
SB: 1 Triskelion
SB: 1 Obliterate
SB: 2 Meloku the Clouded Mirror
SB: 1 Shattering Spree
SB: 3 Pyroclasm
SB: 1 Compulsive Research
SB: 1 Wildfire
SB: 3 Deep Analysis
SB: 1 Demonfire
SB: 1 Trash for Treasure
Źródło: k20.com.pl/board/viewtopic.php?t=13825



Temat: Analiza spoilera Magic2010
Hehe, Lechu - jak to wspominałem przydatność części kart wyjdzie dopiero w praniu, natomiast analizę sporządziłem w na tyle krótkim czasie (chciałem by się ukazała przed pre), iż nie starczyło czasu na porównywanie każdego crapu A z crapem B. Jak coś ma 2 czy 0 to w sumie chyba bez znaczenia - po prostu gramy tym jak musimy i fakt że jest to mniej crapowate od innego gówna nic tu nie zmienia. Pominę dyskusje na temat tego czy coś jest crapowate czy jeszcze gorsze i skupię się na istotnych róznicach

Soul warden - kwestia preferencji, ja uważam że w tym formacie tempo nie ma takiego znaczenia, a decyduje raczej jakość kritek i spelli.
Ice cage - w formacie mamy taperów, pingera, equipementy, pompki etc. Moim zdaniem warto ryzykować tym grę main tylko jeśli na serio już nie ma innego wyjścia.
Sleep - możliwe że jest mocniejsze niż sądzę, jeszcze nie przetestowałem, ani nie byłem ofiarą
Time Warp - j.w. z tym, że Sleep jest dla mnie o niebo lepszym czarem niż to coś.
mind rot vs mind shatter - heh, mówisz ze decyduje tempo, a chcesz zrzucać komuś rękę za BBX? Moim zdaniem w większości sytuacji te karty mają podobny power level.
Rise from the Grave - no tak, jest lepszy niż sadziłem
Weakness - zabija wielu wkurzających typów X/1, unieszkodliwia lub znacznie spowalnia kreaturki z evasion, służy jako tanie dobicie po combacie. Jako iż jest tanie możemy w tej samej turze zagrać jakieś zagrożenie. Dla mnie 4
panic attack - dla mnie to taki mini overrun/tap z naya charma, łatwy do zagrania i niespodziewany. 4 to może faktycznie przesada, ale karta imho może sporo namieszać.
Awakener Druid - miałem go dzisiaj i jest ok, pod warunkiem że nie potrzebujemy co turę 2 zielonych mana, bo wtedy casem jest dylemat czy atakować czy cos dograć. Kolejnym powód dla którego Weakness jest ok.
Gorgon Flail - Cloak i +2/+4 są zdecydowanie lepsze, choć to fajnie kombi sie z prodigalem i kreaturami z first strike
Źródło: mtgnews.pl/forum/viewtopic.php?t=40995


Temat: Początkujący cześć 2
" />Dragonxtr => http://www.isa.pl/forum/viewtopic.php?t=4015


">Rimefeather Owl:
Rimefeather Owl's power and toughness are each equal to the number of snow pemanents in play.
(mana): Put an ice counter on target permanent
Permanents with counters on them are snow.

Atak i obrona (P/T, te cyferki na dole) -tego- są równe liczbie śnieżnych permanentów w grze.
(): połóż znacznik "ice" na wskazany permanent.
Permanenty z tym znacznikiem są śnieżne

Permanent - wszystko, co po użyciu zostaje w grze, a nie idzie od razu na cmentarz (czyli kreatury, lądy, umagicznienia, artefakty). Snow permanents - w Coldnapie są takie, masz na kartach napisane, które są śnieżne.


">Browse: (enchantment)
(mana):Look at the top five cards of your library and put one of them into your hand. Remove the rest from the game. (Wystawiam za manę enchanta i żeby go użyć muszę kolejną manę użyć? Podglądnąć pięć peirwszych kart w library i jedną wybrać, a resztę wywalić z gry? Trochę głupie )

Może i głupie, ale tak.


">Blizzard Specter:
Whenever Blizzard Specter deals combat damage to a player, choose one - That players returns a permanent he or she controls to its owner's hand; or that player discard a card.

Kiedy -to- zada w walce obrażenia graczowi, wybierz: ten gracz wraca do ręki właściciela permanent, który kontroluje lub ten gracz odrzuca kartę z ręki. Uwaga - to, co ma zajść, wybierasz ty, natomiast twój przeciwnik wybiera, który permanent cofnie lub którą kartę odrzuci.
Kontroler - ten, który ma kontrolę nad danym permanentem, może go tapować, używać jego właściwości itp.; właściciel - ten, który ten ppermanent ma w talii (pokomplikowane ze względu na to, że są karty pozwalające przejmować kontrolę nad permanentami przeciwnika).


">Essence Flare: (enchant)
(...)
At the beginning of the upkeep of enchanted creature's contoller, put a -0/-1 counter on that creature

Na początku utrzymania (w rozgrywce są fazy i kroki - poszukaj, gdzieś są w tym temacie opisane) kontrolera umagicznionej kreatury, połóż znacznik 0/-1 na tę kreaturę.
Znaczy się, rzucasz -to- na kreaturę przeciwnika i na początku (w przybliżeniu) jego tury dostaje ona -1 do obrony.


">Storm Elemental
(mana), Remove the top card of your library from the game: Tap target creature with flying.
(...)

Usuń wierzchnią kartę ze swojej bibioteki z gry: zatapuj (przekręć) wskazaną kreaturę mającą latanie.


">Drift of the Dead
Defender (? Nie może atakować? Tylko do blokowania? )
Drift of the Dead's power and toughness are each equal to the number of snow lands you control. (Kontroluje? Tzn. te co są wystawione? Czy tylko nie zatapowane?)

Owszem, defender nie może atakować.
Co to kontrolować, już mówiłam - kontrolujesz wszystkie permanenty, które wystawiłeś i nad którymi nie przejął kontroli przeciwnik.


">Heidar, Rimewind Master (Legendary Creature?)
(mana, tap): Return target permanent to its owner's hand. Play this ability only if you control four or more snow pemanents.

Wróc wskazany permanent do ręki jego właściciela. Możesz zagrać tę właściwość tylko jeśli kontrolujesz 4 lub więcej (...).


">Viscerid Drone:
(Znaczek tapnięcia) Sacrifice a creature and a Swamp (tzn. że co mam zrobić? To i to tapnąć?)(...)

Sacrifece - poświęcić - usunąć swój permanent na cmentarz. Zatem musisz poświęcić jakąś kreaturę i ląd Swamp.


">Iceberg:
Iceberg comes into ply with X ice counters on it.
(mana): Put an ice counter on Iceberg.
Remove an ice counter from Iceberg: Add (1 mana bezbarwna) to your mana pool.

-to- wchodzi do gry z tyloma kanterami "ice", ile zapłaciłeś dodatkowo (X - powinno być na górze, tam gdzie koszt karty). Usunięcie jednego kanter "ice" z -tego- dodaje 1 bezbarwną manę (wiesz, co to mana pool?).


">Mistfolk:
(mana:)Counter target spell that targets Mistfolk

Skontruj wskazany czar, który wziął na cel -to-


">Rimewind Cryomancer:
(mana, tapnięcie): Counter target activated ability. Play this ability only if you control four or more snow pernaments.

Skontruj wskazaną zdolność aktywowaną (taką z ":" między kosztem a działaniem).


">P.S: A i co to common i uncommon?Czy jakoś tak

Common - karta często występująca (w busterach np.), ma czarny (w przypadku Coldsnape'a prawie biały ) znaczek przy nazwie. Uncommon - karta mniej często występująca, ze srebrnym znaczkiem. Jest jeszcze rare - rzadka - złoty znaczek.

Edit - hehe, tym razem to Ender ma haste . Ale zostawię, bo trochę się te odpowiedzi uzupełniają.
Źródło: isa.pl/forum/viewtopic.php?t=3787